22. september – 5. november

22. septembril asusin koos vanematega Madeira poole teele. See asub Kanaari saarte läheduses, ainult, et saar kuulub Portugalile, mitte Hispaaniale. Lend oli üsna m6nus, mis sest, et pidevalt raputas. Millegipärast pea valutas õrnalt, kuid samas oli kuidagi uimane olla, mis oli… meeldiv. Laksu all.

Niisiis, Madeirast. See koht siin on ikka väga ilus. Enne ma pidasin k6ige ilusamaks maaks, mida ma ise olen külastanud, Austriat; kuid see koht pakub kõvasti konkurentsi. Tegu on kaljustikulise saarega, laavakivid ja kaljud on randadel. Kusjuures, liivarandasid üldse polegi, va ühes kohas, kuhu on Marokost rannaliiva toodud. Muidu meie asume Madeira pealinnas, Funchalis, mis sai nime ühe taime j2rgi.

Meie hotell, 4-tärnine Raga Hotell, on väga m6nus. Alguses oli väike probleem, et meid polnud nimekirjas ja meile anti kaks tuba. Järgmise päeva hommikul saime 3-voodiga toa kätte, nagu pidi olema. Bassein, kohvik, isegi Internet on siin olemas. Kuigi WiFi on ka siin olemas, otsustasin sülearvutit mitte kaasa võtta. Ilma prillideta oli mul alguses väga raske olla, esimese päeva l6pus ostsin endale päikeseprillid, täpsemalt siis natsi-Armani prillid. That’s right!

Päev pärast kohalejõudmist oli meil saart tutvustav ringreis, mis kestis pmst terve päev. Bussiga mägedesse sõit oli üks kõige meeldejäävamaid elamusi üldse, sest me olime pilvedes ja pilvedes olles on põhim6tteliselt sama nagu tugevas udus olemine. Teate, mind on alati udu lummanud. Silent Hill’ides on udu väga tugev faktor ja pealegi, udu nähes valdab mind selline tunne, et seal on midagi salapärast ja müstilist. Pilvede sees sõitmine mõjus mulle nii kuradi võimsalt. It was so… beautiful! Päeva keskel käisime söömas, kus mina sõin espada kala ära, mis ise oli üllatavalt maitsev. Mitte keegi ei ole seda kala elusalt näinud, sest see kala elab ookeanipõhjas 2000 m sügavusel ja ta meelitatakse kuidagi kõrgemale, et teda saaks välja 6ngitseda. Kui ta veepinnale j6uab, siis on ta juba surnud; rääkimata veel suurtest silmadest. Me nägime seda kala turul ka ja suhteliselt… hirmuäratav nägi välja oma teravate hammaste… ja suurte silmadega, kohati väga muhuline.

Siinsed inimesed on väga lahked ja head. Päev pärast ringreisi käisime turuhoones, mis oli ikka kõvasti erinev Tallinna turust. Paljud müüjad pakkusid meile puuvilju ja lasid meil proovida, nad olid väga lahked. Kusjuures, me proovisime ühte granaatõuna, mis oli võrratult hea, et ostsime ka ühe granaatõuna. Kaubanduskeskusi on siin enam-vähem. Nagu ma ikka filmifriik olen, otsisin filmipoode. See muutus esimestel päevadel üsna frustreerivaks, sest ma ei leidnud kuidagi neid. Tähendab, me olime seal kaks nädalat; esimene nädal oli mõnusalt päikeseline ilm, kus peamiselt lebotasin basseini kõrval; kuid teisel nädalal olid pilves ilmad ja seega möödus aeg rohkem ringi vaatamisele. Sealhulgas avastasin ka saare kõige suuremaid kaubamaju. Saare kõige suurem kaubanduskeskus – Madeia Shopping, seal ma käisin lausa kaks korda. 111 poodi, 18 söögikohta, 1080 tasuta parkimiskohta ja mis kõige parem – 7 kinosaali ! Mäletate, kuidas ma olen tahtnud juba pikemat aega PSP mängu Crisis Core: Final Fantasy VII? Ma lõpuks sain selle! Ja sealtsamast kaubanduskeskusest, tõesti, mul olid väga suured ootused, kuid mu ootused said täielikult ületatud. Niivõrd head mängu PSP’l pole ma mänginud ja kui Silent Hill’i mängud välja jätta, siis ma pole kaua aega mingile mängule nii kaasa elanud. Ma olen nüüdseks seda mänginud 29 tundi ja 39 minutit.

Igatahes, kaubanduskeskuses oli elektroonikapood, mis oli väga võimas. Filmi osakond oli vägev, sealt ostsin teisel korral kaks filmi: Platoon (2-Disc Definitive Edition) ja Schindler’s List (Steelbook 2-Disc Collector’s Edition, mis oli 9.90 eurot!). That’s awesome. Sealt sain ka Janikale kingituse ostetud. Teisel korral käisin kinos “Saw V” vaatamas; kino oli võimas. Saal oli tohutu suur ja ekraan hiigellai. Ma muidu poleks läinud kinno, kui film oleks portugali keelde dubleeritud.

Merevesi oli isegi soojem kui meie hotelli basseini vesi. Meie hotelli lähedal oli koht, kust sai merevette ujuma minna. Merevesi lainetas üsna mõnusalt ja ujumine seal oli üsna meeldejääv ja lahe; kuigi ühel korral laine surus mind tugevasti ühte kivi nii et kriimustasin enda jala ära. Mul oli üsna palju punaseid triipe jalal; nagu ma oleks enda jalgu lõikunud. Aga see nägi muidu kihvt välja.

Siis oli meil ka Levada matkatee, mis oli 8 km pikk. Kitsas matkatee, paremat kätt oli kuristik ja vasakut kätt kõrgendik. Ma tahtsin osta Xbox360 meie hotelli lähedal suurest kaubanduskeskusest, Forum Madeira. Peamiselt Silent Hill: Homecoming’u pärast olen tahtnud seda osta ja olin juba algusest peale kindel, et ei osta seda Eestist. Forum Madeira ühes elektroonikapoes nägin seda 190 euroga (Premium komplekt), mis on eesti kroonides ligi 3000 krooni; kuid Eestis maksaks see 5000-6000 krooni. Tohutu hinnavahe, ei saanud võimalust jätta kasutamata. Plaanisin seda osta viimasel vabal päeval; kuid käisin vanematega kingitusi seal otsima 4 päeva enne tagasilendu ja olin emaga ühes riidepoes. Kui ma välja tulin, nägin, et isa hoidis suurt kilekotti. Ma olin üllatusest sõnatu. Nad soovisid mulle õnne ja kinkisidki Xbox360’e.. Ma ei osanud seda ette näha. Silent Hill: Homecoming’ut ma ei leidnud kusagilt, kuid ostsin ühest kohast GTA IV kõigest 39 euroga, kuigi nt Madeira Shopping’us maksis see 75 eurot.

Mis veel. Lõpetuseks ütlen, et ma olen veidike pettunud Horizont Travelis. Giid rääkis samamoodi nagu Arnold Rüütel ja pealegi, me saime seal 12 tundi vähem olla kui lubatud, lennuajad muutusid. Me pidime jõudma 6. novembri hommikuks Eestissse, kuid see-eest jõudsime hoopis 5. novembri õhtuks. Vähemalt sain ma enda sünnipäeval kooli minna, kuigi ütlesin õpetajale, et tulen reedel kooli. Ja ma ei kahetse, et tulin kooli. Veel, ekskursioone, mida pakuti, polnud piisavalt. Nt paljud soovisid ekskursiooni botaanikaaeda, kuhu sai minna kas köisraudtee, bussi või taksoga ja giidid ei viitsinud korraldada seda.

So… that’s it, kusjuures, ma pidin täna geograafia tunnis jälle klassi ees lühidalt enda rännakust rääkima. Täpselt nii nagu pärast Pariisi reisi. Tegelikut ma sain paar uut fakti enda kohta ka veel teada selle reisi vältel. Ma lugesin Madeiral lõpuks “Battle Royale”i lõpuni! It’s terrific.